מתי יש צורך בכתר זירקוניה?

כתר זירקוניה הוא ציפוי מלא של השן מכל הכיוונים במקרה והיא נשברת למטרת אסטתיות ותפקוד, ולשמור עליה מפגיעות. יש צורך בכתר זירקוניה כאשר השן מאבדת כמות גדולה של חומן שן עקב עששת, פגיעה או שבר, עברה טיפול שורש או נמצאת בעמדה לא תקינה בקשת השיניים. מצב זה מצריך ביצוע כתר זירקוניה.

כאשר ישנן כמה שיניים שרצף המצריכות כתר זירקוניה כתוצאה מפגיעה או גישור על פני חוסר של שן יש לייצר מעין גשר שהוא שילוב של כמה כתרים מחוברים. הכתר מתבצע בדרך פשוטה, מאחר וגודל הכתר הוא בגודל השן המקורית יש להשחיז את השן המיועדת בכדי לפנות מקום לחומר הציפוי. לאחר מכן מבצעים כתר זמני שיתפוס מקום על המועד של הרכבת הכתר זירקוניה. לאחר מכן לוקחים מידה של השן המושחזת ושולחים אותה למעבדה הבונה עליה כתר שיידבק על השן המושחזת לאחר התאמתו המלאה בפה מבחינה אסתטית ופונקציונלית.

אז מהם הסוגים השונים של כתר זירקוניה?

ישנו הכתר הקלאסי הבנוי חרסינה מאוחה למתכת. מייצרים על השן המושחזת כיפה שעשויה מסגסוגת של מתכות ועליה בונים ציפוי חרסינה. עד לפני שנים בודדות כתר זה היה הסוג היחידי של כתר שקיים. לכתר זה ישנם חסרונות אסתטיים כשעוסקים בשיניים קדמיות. במיוחד בלסת העליונה. המתכת שקיימת מתחת לחרסינה מונע השתקפות של אור דרך הכתר ולעתים נראה דרכה את המתכת עצמה.

בכדי להגיע לפתרון אסתטי יותר, ולקבל דמיון קרוב לשן הקודמת כשהמטרה היא שלא ישימו לב לכתר בין השיניים, נפתר בעזרת כתר זירקוניה. כתרים אלה בנויים מזירקוניה שהיא חומר הדומה ליהלום, אסתטי וחזק. על כיפת הזי-רקוניה נבנה כתר מחרסינה ובסופו של דבר מקבלים כתר ללא השכבה המתכתית עם חוזק מירבי ותאימות כמעט מושלמת בזמן שמירה על השיניים. כתר זירקוניה מציע תוצאה אסתטית שנראית טבעית עם שאר השיניים מבחינת צבע וגודל. כתר זה מאפשר השתקפות מלאה של האור ולכן ההתאמה יותר טובה לשיניים האחרון בכל מצבי התאורה.

מה החיסרון העיקרי בכתר זירקוניה?

הזירקוניה הוא חומר יקר ובעת הכנתו נאבד חומר רב. החיסרון הכי גדול  בכתר זירקוניה הוא המחיר היקר שלהם. כתרי הזירקוניה יקרים כפליים מכתרים רגילים בגלל הקושי בייצורם. אך למרות זאת האסטתיקה שלהן הרבה יותר טובה ומי שזקוק לכתר בשיניים העליונות והקדמיות, זהו הכתר בשבילו, במידה והוא מוכן להשקיע בשביל חיוך יפה. אז למה כתר זירקוניה חשוב כל כך? השיניים הקדמיות בלסת העליונה שלנו הן "כרטיס הביקור" שלנו. בכל פגישה עם אנשים אחרים, אם והי פגישה חברית, רומנטית או מקצועית, השיניים הקדמיות הן הדבר הראשון שבולט לעין. ולרוב קובעות את המשך ההתייחסות. הרבה אנשים 

אינם דואגים בצורה טובה לשיניים שלהם, בין אם זה שיניים עקומות או שיניים שבורות. שיניים הן כרטיס הביקור שלנו, וחיוך יפה פותח דלתות ולבבות וחיוך מכוער סוגר אותן.

כיום, הדרישה לאסתטיקה גדולה וההבנה של חשיבות המשנן (בעיקר הקדמי והעליון) רבה. 

חיוך ניתן לתקן באמצעות כתרים, ובניהם כתרי זירקוניה. האזור הקדמי העליון מכונה האזור האסתטי ושם נהוג בדרך כלל לבצע כתר זירקוניה, שהם הכתרים האסתטיים ביותר הידועים והמשומשים כיום.

טיפולי שיניים

דילוג לתוכן