הרמת סינוס – טכניקות, חידושים, עדכונים ומה שביניהם

טכנולוגיות מתקדמות לביצוע ציפוי שיניים

תחום הרמת הסינוס חווה התקדמות משמעותית בשנים האחרונות, תוך הצגת טכניקות וטכנולוגיות חדשות המשפרות את האפקטיביות ואת קבלת המטופל של ההליך. בואו לחקור כמה מהחידושים האחרונים בתחום:

הרמת סינוס אוסטאוטום פנימי: הרמת סינוס אוסטאוטום פנימית היא טכניקה לא פולשנית המאפשרת הנחת שתלים בו-זמנית במהלך הליך הרמת הסינוס. על ידי שימוש באוסטאוטומים מיוחדים, ליבת העצם נשברת בעדינות, ויוצרת מקום לשתל תוך שמירה על שלמות קרום שניידרמן [1]. טכניקה זו מפחיתה את הצורך בניתוחים נוספים ומקצרת את ציר הזמן הכולל של הטיפול, ומשפרת את קבלת המקרים בקרב המטופלים.

שילוב גורמי גדילה עם הרמת סינוס

גורמי גדילה ופיברין עשיר בטסיות דם (PRF): השימוש בגורמי גדילה ו-PRF בהליכי הרמת סינוס הראה תוצאות מבטיחות. חומרים אלו, המופקים מדם המטופל עצמו, מכילים ריכוז גבוה של גורמי גדילה המעודדים התחדשות רקמות ומזרזים את הריפוי [1]. שילוב של גורמי גדילה ו-PRF בחומרי השתלת עצם משפר את הפוטנציאל לאינטגרציה מוצלחת של אוסאואינטגרציה ולהצלחת השתלים הכוללת.

הרמת סינוס חיצוני Coldwell-Luc: טכניקת הרמת סינוס חיצונית של Coldwell-Luc היא גישה חלופית למקרים בהם נדרשת השתלת עצם משמעותית. טכניקה זו כוללת יצירת חלון בוקאלי והעלאת קרום הסינוס כלפי חוץ כדי לגשת לחלל הסינוס. השימוש בחומרים להשתלת עצם, כגון דה-מינרליזציה בהקפאה מיובשת עצם אלוגרט (DFDBA) ועצם בקר אנורגנית, יחד עם PRF, מקלים על התחדשות העצם [1]. שיטה זו מספקת תוצאות צפויות ומאפשרת הנחת שתלים בו-זמנית לאחר תקופת ההחלמה.

החידוש העדכני ביותר של הרמת סינוס – טכנולוגיה פיזואלקטרית

טכנולוגיה פיזואלקטרית: טכנולוגיה פיזואלקטרית הפכה לפופולרית יותר ויותר בהליכי הרמת סינוס. טכניקה מתקדמת זו משתמשת ברטט קולי לביצוע מדויק ובטוח של חתכים בעצמות ואוסטאוטומיות. האופי המבוקר והזעיר פולשני של מכשירים פיזואלקטריים מאפשר הכנת עצם יעילה תוך מזעור טראומה לרקמות הסובבות [1].

גישות וטכנולוגיות חדשניות אלו בהרמת סינוס חוללו מהפכה בתחום, והציעו למטופלים אפשרויות טיפול משופרות, זמני המתנה מופחתים ושיעורי קבלת תיקים משופרים. עם התקדמות מתמשכת, העתיד של ניתוח הרמת סינוס טומן בחובו הבטחה גדולה לטכניקות מעודנות עוד יותר ולשיפור תוצאות המטופל.

מקורות:

[1] הרמת סינוס: טכנולוגיות השתלות שיניים חדשות וטכניקות לא פולשניות. נלקח מ:

https://www.perioimplantadvisory.com/clinical-tips/surgical-techniques/article/16411799/sinus-lift-new-dental-implant-technologies-and-noninvasive-techniques

טכנולוגיות מתקדמות לביצוע ציפוי שיניים

טיפולי שיניים

דילוג לתוכן