עם השתלת שיניים תותבות החיוך שלכם יהיה מדהים

מבין כל הטיפולים הרפואיים, השתלת שיניים תותבות הוא ללא ספק אחד הנחשבים לקשים או בעייתיים. יש לא מעט סיבת שבגללן תצטרו לבצע השתלת שיניים תותבות, לעיתים הטיפול מתבצע לצרכים אסתטיים ולעתים כחובה בלתי נמנעת. מבין הסיבות הנפוצות שבגללן נדרש לבצע השתלת שיניים תותבות נכללות נשירת שיניים, עקירה, מחלת שיניים ועוד. השיניים החשדות באות במטרה להחליף את הקיימות או החסרות ולתת לנו מענה לצורכי אכילה, דיבור או אסתטיקה. 

 

לא רק בגלל היופי תעשו השתלת שיניים תותבות

אמנם אין זה מראה מלבב לראות חיוך חסר שיניים, זה מעורר מחשבות שונת ולא נעימות. לרוב אנו נמנעים מלהביט באדם חסר שיניים כאשר הוא מדבר או מחייך מכיןן שהמראה אינו נעים כלל. אולם לא זו רק הסיבה, יש סיבות נוספות לביצוע השתלת שיניים תותבות שאינן קשורות כלל למראה החיצוני כגון עיוות בעצם הלסת כאשר יש חוסר שיניים לאורך זמן, קשיים אמיתיים בדיבור, ואכילה הלוקה בחסר עקב הימנעות ממאכלים המחייבים לעיסה או נגיסה. חשוב לציין כי הפגיעה האסטתית נגרמת גם כאשר אין מדובר על השתלה של שיניים קדמיות, לדוגמה אם בוצעה עקירה של שיניים טוחנות אחוריות, בפועל אין זה פוגע במראה הכללי אולם לאורך זמן אם לא השלמתם את הפער של השיניים החסרות שאר השיניים נמשכות לכיוון סוף עצם הלסת ואז התוצאה היא ששאר השיניים מתחילות לבלוט קדימה, הדבר יוצר חוסר פרופורציה ונזק שלא תמיד ניתן לתקנו.

 

לפעמים עושים השתלת שיניים תותבות רק בשביל היופי

אמנם כאשר יש בעיית שיניים כזו או אחרת המחייבת אותנו לעקור שיניים אנו צריכים ברוב המקרים להשלים את הפער, זהו צורך רפואי אמיתי. אולם במקרים יחסית נדירים אך ללא ספק קיימים יהיו כאלו שיש להם חוסר שביעות מהשיניים שלהם, אולי כי הן עקומות, לא ישרות, סדוקות או כל סיבה אחרת שפשוט לא מרוצים מהמראה, אז במקום לעבור תהליך יחסית ארוך של תיקון, שיפוץ ויישור השיניים פשוט עוקרים את השיניים ומבצעים השתלת שיניים תותבות במקום. אמנם התהליך עולה לא מעט כסף אך ללא ספק אתם בזמן קצר מאוד יכולים להנות מחיוך מאוזן לאוזן שבו תחשפו שורות שיניים מעוצבות להפליא. כמו כן יש פתרונות נוספים שבעזרתם תוכלו לשפר את המראה הכללי של השיניים שלכם כגון ציפוי חרסינה, הלבנת שיניים ועוד. מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים שלכם על מנת חוות מקצועית.

 

למען הסר כל ספק

המידע והתוכן במאמר זה אינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות עם רופא. כל חומר רפואי המופיע במאמר זה הינו אינפורמטיבי בלבד ואין לראות בו בדרך כלשהי ייעוץ רפואי ו/או המלצה לטיפול ו/או תחליף לטיפול. השירותים והמידע במאמר זה הינם כלליים ולא ניתן להתאים אותם באופן פרטני לצרכיו של כל אדם ואדם ועל כן ולצורך קבלת טיפול רפואי ו/או יעוץ אישי יש לפנות לרופא מוסמך בעל רישיון והכשרה מתאימה.