מה זה השתלת שיניים?

השתלת שיניים מתבצעת על ידי קיבוע שתל דנטלי. זהו תותב טיטניום המונח בניתוח בעצם הלסת כדי להחליף ולשמש כשורש השן. לאחר ההחלמה, השתל לא ישתחרר ויספק בסיס בטוח לחיבור שן מלאכותית כמו תותבת נשלפת, גשר שיניים או כתר שיניים. שתלים דנטליים הם האופציה הטובה ביותר לשיקום שיניים עבור מטופלים הזקוקים לתיקון קבוע לשיניים החסרות שלהם בשל הרבגוניות, היציבות ואורך החיים שלהם. בחירה באפשרות שך השתלת שיניים זו פירושה שאתם רוצה להשקיע לטווח ארוך בבריאות הפה, באיכות החיים וברווחה הכללית שלך. עם זאת, אתם זקוקים לרופא שיניים מנוסה ומוסמך לביצוע השתלת שיניים כדי למנוע סיבוכים ולהשלים ביעילות את הטיפול שלכם.

האם כל רופא שיניים יכול לבצע השתלת שיניים?

התשובה הקצרה היא לא. רק רופאי שיניים מורשים ומנוסים רשאים לבצע השתלת שיניים.רופא שיניים לא מוסמך וחסר ניסיון שיבצע השתלת שיניים יישא באחריות לרשלנות בשיניים. יתרה מכך, קיים סיכון גבוה יותר לסיבוכים או לכשל בביצוע השתלת שיניים אם רופא שיניים לא מוסמך יבצע את הניתוח. חלק מהסיבוכים הללו כוללים:

 

רופאי שיניים מנוסים ומורשים כמו הרופאים במרפאת שיניים גנדי חנץ יודעים להימנע מסיבוכים. הם יכולים גם להמליץ ​​על מספר וסוג השתלות השיניים הנדרשות כדי לתמוך בהחלפת השן הבעייתית או החסרה.

כיצד להקטין את הסיכוי לסיבוכים לאחר ביצוע השתלת שיניים?

כשלים בשתל וסיבוכים לאחר ניתוח השתלת שיניים עלולים לקרות אך ניתנים למניעה. עם זאת, תוכלו למזער עוד יותר את הסיכון על ידי ביצוע הטיפים הבאים:

 

  1. בצעו השתלת שיניים על ידי רופא שיניים מוסמך ומנוסה.
  2. יש לצחצח מדי יום במשחת שיניים פלואוריד ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע כדי לטפל בשתלים.
  3. בקרו אצל רופא השיניים שלכם (לפחות פעם בחצי שנה) לבדיקה קבועה.
  4. אכלו אוכל בריא והגדילו את צריכת הסידן.
  5. הימנעו מעישון, במיוחד שבוע לפני הניתוח ובמהלך תקופת ההחלמה.
  6. אפשר לשתל להחלים לפני שאתה מקבל החלפת שן.
  7. להימנע משחיקת שיניים.
  8. הפסיקו מהרגלים מזיקים לשיניים כמו שימוש בשיניים ככלי, אכילת ממתקים או לעיסת חפצים קשים כמו קרח.