טיפולי שיניים דחופים
ד"ר גנאדי חנץ » טיפולי שיניים דחופים

טיפולי שיניים דחופים

פנייה מהירה לקבלת מידע

    מתי נצטרך טיפולי שיניים דחופים ?

    אנשים רבים נוטים להתעלם מביקורים קבועים אצל רופאי שיניים או שיננית, מתוך מחשבה כי מדובר בבזבוז זמן וכסף.

    זוהי טעות חמורה, הזנחה של טיפול בשיניים עלולה להביא אתכם למצב בו תצטרכו עזרה ראשונה לשיניים באופן דחוף.

    בדומה לתחומים רפואיים אחרים, בריאות השיניים חשובה מאוד. אם לא נמצאו בעיות מלכתחילה, אפילו הבעיות הקטנות ביותר עלולות להחמיר את המצב ולעתים אף לגרום לנזק בלתי הפיך. על פי המלצות רופאי השיניים ברחבי העולם, יש לבצע בדיקות שגרתיות ואף ביקור אצל שיננתית לצורך הסרת ואבנית אצל רופא השיניים כל 3-6 חודשים.

    מדובר בבדיקה שרוב רופאי השיניים בישראל יודעים לבצע ועלות שיננית היא מזערית ביחס לתרומה שהיא נותנת. כאשר אנשים מבינים שכל עוד הם מוצאים בעיות פה דלקת חניכיים, חורים קטנים בשיניים, עששת או כל בעיה אחרת ומטפלים בה מייד עם הגילוי הסיכוי לסיבוך קטן מאוד ולכן חשיבות הבדיקות הסדירות יכולה למנוע את אותה הידרדרות ותמנע את הצורך בטיפולי שיניים דחופים שיכולה לכלול טיפולים מורכבים כואבים ויקרים.

    מתי צריכים טיפולי שיניים דחופים uהאם אפשר להימנע ממנה?

    יש חשיבות רבה להגעה אל רופא השיניים בכלל ואל ולשיננית בפרט בסורה מסודרת ועקבית מכיוון שזו הדרך הנכונה ואולי היחידה להבטיח את בריאות השיניים שלנו. כפי שאנו יודעים הפה שלנו עובד סביב השעון, הן מבחינת האכילה, הנשימה, הדיבור ועוד. אי טיפול שוטף ושמירה על היגיינת הבא תאלץ אותנו להגיע אל טיפולי שיניים דחופים .

    כדי למנוע זאת חשוב להבין מה החשיפה הזו של הפה שלנו גורמת לנו או עלולה לגרום והכוונה היא לנזקים מצטברים:

    אכילה – כאמור אנו אוכלים עם הפה וכך הוא נחשף לתבלינים, חלקי מזון, סוכרים עוד. שאריות אוכל מצתברות בין השיניים, אם אנו נקפיד על צחצוח שיניים מקיף הכולל העברת חוט דנטלי אנו מקטינים את היווצרות הפלאק והאבנית אולם עדיין הגעה אל שיננית באופן סדיר תבטיח לנו שהשיניים שלנו יהיו ללא אבנית או שאריות מזון. הזנחה או אי ביצוע ניקוי עללה לגרום לדלקות שיניים שיובילו למצבים חמורים שאלצו  אתכם להגיע אל מרפאת שיניים לקבלת טיפולי שיניים דחופים .

    חור בשן, סדק או שבר – כל מתופעות אלו חושף את השן לבעיות שעלולות להחמיר, אם יש לכם חור בשן – לכו תטפלו בו, בצעו סתימה אחרת ההחמרה של החור עלולה להוביל עד לדלקת חמורה ואפילו לאיבוד השן.

    מה יקרה אם נתעלם ממצב חירום ונימנע מהגעה אל טיפולי שיניים דחופים ?

    יש לא מעט דרכים ופתרונות להסוות את הכאבים, יש תרופות משככות כאבים, תרופות סבתא ועוד אולם אנשים רבים חושבים שכל עוד החניכים או השיניים לא כואבות ולא משנה איך מנענו את הכאב, הכל בסדר. אך בפועל המצב שונה, התעלמות או הסוואת הכאב תביא אותנו עד מהרה אל צורך בטיפולי שיניים דחופים .

    בדרך כלל אם החניכיים כואבות אז אתם במצב גרוע. עשו לעצמכם טובה, תעשו בדיקה תקופתית, לרוב היא גם לא עולה כסף, בקרו אצל השיננית וטפלו בכל בעיה שתעורר, אל תזניחו ואל תגיעו אל טיפולי שיניים דחופים .