עקירות כירורגיות והפחד מהם

שמירה על שיניים בריאות מאפשרות לנו להנות מיתרונות רבים, החל מהיתרון האסתטי וכלה ביכולת הפיזית שלנו ללעוס ולאכול. אולם מכיוון שיש שימוש בתדירות גבוהה לשיניים שלנו כך גם השחיקה שלהם. השיניים חשופות למגוון איומים בצורת מאכלים חומציים, צבעי מאכל  ותבלינים ואפילו נזקים הנגרמים מסוגי שתייה שונים. מעבר לנזקים האלו אנו חשופים גם לנזקי נוספים כגון שבר, סדק וריקבון שנגרם עקב הזנחת הטיפול בשיניים. לא תמיד אך לעיתים נצטרך לבצע עקירות כירורגיות של לשיניים שלנו. חשוב להבדיל בין עקירה הרגילה לעקירה כירורגית למרות שלשני הצורות הללו יש את אותה התוצאה והיא הוצאת הן הבעייתית או מספר שיניים בעיתיות מחלל הפה שלנו. לעיתים שיניים שעברו עקירות כירורגיות צריכות טיפולים משלימים כגון השתלת שיניים או השתלת עצם לפני ביצוע השתלת שיניים ועוד. יש הבדל נוסף חשוב מאוד כאשר מדובר על עקירות כירורגיות של והוא שאת העקירה מבצע רופא שיניים שיש לו הסמכה ייעודית בעקירות אלו.

פנייה מהירה

    מתי צריכים לבצע עקירות כירורגיות?

    כפי שכבר אמרנו לשיניים שלנו יש תפקיד חשוב מאוד ומיכוון שהשימוש בהם אינטנסיבי אנו חייבים לשמור עליהם מכל הבחינות אולם מעבר לגורמי נזקים שאין לנו שליטה עליהם כגון שבר, סדק וכדומה יש את השחיקה הנובעת ממאכלים שונים, שתייה, עישון שהם גורמים למחלות שיניים שונות. אי טיפול ותחזוקה שוטפת לשיניים כמו ברכב תוביל לנזק ולהרס. אם כבר הגעתם למצב בו נדרשת עקירה לשן שלכם לא בהכרח צריך לבצע עקירות כירורגיות, עקירה מסוג זה תהיה רק במקרים בהם אין דרך לעקור את השן בצורה קונבנציונלית. ביצוע עקירות כירורגיות של הן בעצם התערבות כירורגית לצורך הוצאת השן כגון חיתוך ותפרים, אמנם אין זה ניתוח לב פתוח אך עדיין כאשר רופא השיניים צריך לערב סכין חיתוך לצורך ביצוע עקירה זו נחשבת ונקראת עקירה כירורגית. הצורך בביצוע עקירות כירורגיות של נובע מקושי של שליפת השן, לעיתים זו תהיה שן הרוסה או שן מזיקה שעלולה לפגוע בשיניים הסמוכות לה, ולפעמים זו תהיה שן כלואה תחת החניחיים ואין איך להגיע אליה אלא על ידי ביצוע חיתוך לצורך חשיפתה.

    החלמה לאחר עקירה כירורגית

    כפי שציינו עקירות כירורגיות הן ניתוח בדומה לכל ניתוח אחר, מורכב יותר או מורכב פחות עדיין שלבי התהליך זהם, יש הרדמה, יש חיצתוך ויש תפירה. כל אלו כמו בניתוח אחר מלווים בתהליך החלמה שצריך להקפד עליו על מנת למזער ככל הניתן את תופעות הלוואי, ולכן עקירות כירורגיות של עלולות ליצור נפיחות, כאבים, דימום ועוד ועלך כן שמירה על היגיינת הפה בכל תהליך ההחלמה הינו חשוב מאוד מה גה שחיטוי חלל הפה נחשב לדבר בסיסי. לרב ההנחיות הכלליות באין אחרות הן לבצע שטיפות עם מי מלח לפחות 5 פעמים ביום, להימנע מלעיסה, עישון ומאכלים חמים. בדרך כלל 24 שעות לאחר הטיפול תוכלו להתחיל עם אכילת מזון רך ופושר. בכל מקרה עקירות כירורגיות של מתבצעות בהתאמה לחולה ויש צורך להקפיד על הוראות הרופא המדויקות הניתנות לצורך החלמה וטיפול.