כל מה שצריך לדעת על

ללא ספק השיניים שלנו חשופות ללא מעט מפגעים, החל ממחלות שיניים, ריקבונות, חבלות, שברים ומה לא. מקרים חריגים מאלצים אותנו לעקור שן חולה ובמקומה לבצע השתלת שיניים על מנת להשלים את החוסר. כיום מתבצעת דיי בקלות אך יחד עם זאת הפעולה היא ניתוח כירורגי לכל דבר ועניין. רגע לפני שאתם מבצעים אלו הדברים שכדאי לכם לבדוק:

הטיפול – לאחר שהרופא אבחן את הבעיה והחליט שאתם צריכים כדאי שתוודאו שאכן זהו הפתרון הנכון והאידיאלי שלכם. לעיתים קיימיםפ פתרונות נוספים שאוייהיו יעילים יותר עבורכם.

הרופא – אולי זאת שאלה טפשית אך חייבים לוודא שיש לרופא שלכם ידע וניסיון בביצוע על מנת להקטין את הסיכוי לסיבוך ככל הניתן. 

התהליך – חשוב לזכור כי עד כמה שהתהליך הוא סטנדרטי עדיין זהו תהליך כירורגי ויש לשים לב לאופן הביצוע ולאופן הטיפול שאחרי.

החזרה לשגרה – החזרה לשגרה לרוב קצרה מאוד אלא אם יש סיבוכים כגון דימום יתר, בגיעה בעצב הפנים או כל דבר אחר המונע החלמה רגילה.

פנייה מהירה

    מתי מחליטים שצריך ?

    לרוב רופאי השיניים תמיד יעדיפו לעשות כל פעולה על מנת לשמר את השיניים המקוריות ולהימנע מעקירה אולם מקרים כמו מחלת חניכיים שהחמירה או ריקבון, שבר, חבלה ועוד סיבות כל אלו עלולות להביא ללביצו עקירה שלאחריה השתלת שיניים אינה נמנעת. לא תמיד מתאפשרת בצורה שגרתית ועל מנת להסביר זאת נרחיב מה היא :

    אל עצם הלסת הרופא מקבע שתל, השתלהינו מעין הברגה שאליה מבריגים את התותב. על התותב מתקינים את השן כלומר כתר שעשוי חרסינה, זירקוניה וכדומה. לעיתים עצם הלסת אינה חזקה מספיק או שאינה עבה והשתל לא ניתן לקיבוע, אז יש צורך בפעולת חיזוק לעצם הלסת כלומת השתלת עצם. כאשר העצם מבריאה ומתחזקת ניתן להמשיך בתהליך של השתלת שיניים.

    מה עושים אחרי השתלת שיניים?

    סיימתם טיפול של ? כעת צריך להחלים ועל מנת שתהליך ההחלמה יהיה קצר ככל האפשר אלו הדברים שכדאי להקפיד עליהם, כמובן שאין זה מחליף את הוראות הרופא:

    ביום הראשון מומלץ לאכול מאכלים רכים מאוד ולהימנע ממשקאות חמים. גם עישון, שתיית קפה, שתיית תה הם לא מומלצים בימים הראשונים של ההחלמה. בנוסף מומלץ לבצע שטיפות פה עם מי מלח על מנת לחטא את האזור. דימום הוא רגיל מכיוון שעברתם ניתוח לכל דבר ועניין אך אם אתם רואים שהדימום אינו מפסיק גשו לרופא לבדיקה חוזרת.