כבר לא מורכבת כמו פעם

עד לפני כמה עשורים היה מהלך מורכב או לפחות בעל אחוזי הצלחה נמוכים יחסית ורבים העדיפו או לא לטפל ופשוט לעקור את השן בעייתית או במידת האפשר לכסות אותה עם כתר.

אולם כיום במאה ה 21 ביצוע  השתלת שיניים היא  כמו טיול בפארק, קל, מהיר ולרוב עם מינימום סיבוכים או בעיות.מה זו , מנדרש עבורה ולמה היום יותר מתמיד זהו התרון האסטתי הקל והמהיר ביותר, על כך וקצת יותר בהמשך.

מתי נצטרך ?

רגע לפני שנענה על "מתי" נסביר מה הסיבות לצורך ב :

  • שבר / סדק – השניים נמצאים בקדמת הפנים שלנו ולא אחת הן עלולות להישבר  / להיסדק עקב מקה, חבלה, תאונה וכדומה. שן כזו ליתים ניזוקה באופן שלא ניתן לטיפול על ידי התקנת כתר לשיניים אלא אנו נידרש להשתלת שן. ההבדל בין כתר לשתל בגדול שזה בעצם כתר המולבש על שתל ולא על השן הטבעית.
  • מחלה – מחלת שיניים עלולה להביא לריקבות או לנזק לשורש השן, במקרים כאלו יש 2 אפשרויות התלויות במצב השן, או התקנת כתן או עקירת השן הבעייתים והשתלת שן במקומה.
  • גיל – הגיל שלנו ללא ספק משפיע על כלל הגוף שלנו ובפרט על השיניים. הצפיפות של העצם שלנו משתנה והשיניים מאבדות את האחיזה שלהם, לא אחת הפתרון נופלת או נושרת עקב בעיית צפיפות עצם ואת זה ניתן לפתור על ידי השתלת עצם והתקנת שתל ושן חדשים.
  • הרס – הזנחת כאבי שיניים עלולה להסתיים בהרס בלתי הפיך. אן יש לכם כאבי שיניים זה סימן שישנה בעייה שאותה תפתרו על ידי ביצוע .

הבנתם שצריך , אלו הדברים שצריך לבדוק

ביצוע אינו דבר חדש, בעצם כבר למעלה מ 3 עשורים מתקיימות השתלות שיניים. מה שכן השתנה והתחדש אלו הדרכים והשיטות בהם מתבצעות השתלות שיניים, בנוסף תצטרכו לבחור רופא שיניים שיש לו ידע ומקצועיות בתחום. על מנת להקל עליכם ריכזנו חלקית את הדברים אותם תצטרכו לבדוק ולוודא טרם אתם מתחילים טיפול:

  • המרפאה – בחירת המרפאה המתאימה היא הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק, חשוב לוודא כי אכן יש ביכולתה לבצע  .
  • סוג הטיפול – דבר נוסף חשוב לא פחות הוא לוודא שיש למרפאה ניסיון ויכולת לבצע את הטיפול המיועד, עדיף לשאול מאשר להצטער.
  • טיפולים נוספים – לא אחת יש מקרים בהם השתלת שיניים אינה מתבצעת בצורה השגרתית וזאל בגלל בעיות כגון עצמות לסת פריכות או לא עבות מספיק ועוד, לכן בדקו אם המרפאה יכולה לתת מענה לחריגות כגון אלו.