היום יותר מתמיד לא מפחדים מ

הרפואה תמיד מתפתחת, תמיד יש חידושים והמצאות המאפשרות לרופאים לתת מענה על בעיות רפואיות יותר ויותר מורכבות. אחד התחומים הפורחים מבחינת חידושי טכנולוגיה הוא ללא ספק תחום רפואת השיניים. כיום ניתן לחדש סדרות שיניים שלמות כהרף עין עם מינימום עיכובים, בעיות או כאבים. אחד מהטיפולים שמהם חששו ועדיים חוששים הוא עקירה כירורגית.

ללא ספק מבין מגוון הטיפולים הניתנים במרפאות השיניים נחשב ל"מפחיד" מכולם וללא כל הצדקה. יתכן כי המינוח כירורגי המצורף אל עקירה יוצרים קונוטציה כאובה או מפחידה אך ננסה כאן להפריך חששות אלו.

פנייה מהירה

    מה זו בעצם ?

    בעיות שיניים יש לרוב, רובם ככולם נגרמות עקב 2 בעיות עיקריות או הזנחה טיפולית או חבלה שנגרמת עקב תאונה או מכה. האפשרות השנייה של חבלה כמעט ואינה ניתנת לשליטה על ידינו הרי שלא בכוונה החבול בשיניים שלנו, אך עניין ההזנחה הוא ללא ספק באחריותינו הבלעדית. כאשר יש לנו כאבי שיניים אנו חייבים לבדוק את המקור שלהם, אי בדיקה עלולה להביא למצב של החמרה, מחלה, ריקבון ועד למצב בו נצטרך עקירת שן, שאינה בהכרח עקירה כירורגית.

    כאשר רופא השיניים נאלץ לעקור שן והעקירה אינה מתאפשרת בצורה קונבנציונאלית הוא נאלץ לשחרר את שורש השן על ידי ביצוע חתך. ואם בוצע חתך העקירה כבר אינה רגילה אלא נראית עקירה כירורגית.

    משמעה שהשן הספציפית הזו הייתה קשה לעקירה והרופא נאלץ להשתמש בשיטה חודרנית / אגרסיבית יותר על מנת לשחרר את השן ממקומה. נשמע קשוח? ממש לא, אופן הביצוע פשוט יחסית אולם גם במקרי עקירה רגילה או כירורגית ייתכנו חריגות.

    קצת על התהליך של

    לאחר התייעצות עם רופא השיניים וההחלטה כי הפתרון האידיאלי עבורכם הוא ביצוע , אין סיבה לפחוד או להילחץ כפי שאמרנו, הוא תהליך סטנדרטי ורגיל, התהליך משלב בתוכו כמה סוגי בדיקות כגון צילום של השיניים והמבנה שלהן, זהו צילום פנורמי והוא מתבצע גם לפני ששמים גשר בשיניים.

    צילום זה מקיף את הלסת בעזרתו ניתן לבחון ולראות את השן המיועדת לעקירה. המטרה של צילום זה היא לראות שאין בעיות נוספות שיפריעו לתהליך.

    תהליך עצמו הוא הליך פשוט יחסית המלווה בהרדמה מקומית, שבתהליכה הרופא חותך את הרקמות שיש סביב השן החולה / פגומה ומשחרר אותה.  כמו בכל ניתוח יכולים להתלוות כאבים במקום לאחר שההרדמה פגה. על מנת להקל על הכאבים מומלץ לקחת משככי כאבים.