עקירה כירורגית לשיניים מי צריך את זה בכלל?

השיניים שלנו נמצאות בקדמת הפנים ומהוות חלק חשוב מאוד במגוון פעולות סטנדרטיות יומיומיות שאנו מבצעים. השיניים שלנו לוקחות חלק באכילה הן מבצעות נגיסה ולעיסה, השיניים משתתפות בדיבור ומאפשרות לנו ליצור מילים כאלו ואחרות והשיניים שלנו יוצרות לנו את החזות האסטתית היפה. לא בכדי בעלי שיניים לא מטופלות זוכים להסטת מבט הצידה. השיניים חשופות לפגיעה, מחלות וחבלות, לא אחת נזדקק לבצע עקירה כירורגית לשיניים עקב סיבות שונות כגון מחלה, נזק, גנטיקה וכל דבר אחר שעלול לגרום להרס השיניים. על כך בהמשך.

 

עקירה כירורגית לשיניים מתבצעת לרוב בגלל 4 הסיבות הללו

יש 4 גורמים עיקריים לנזק בשיניים שעלולים לגרור אחריהם פעולה של עקירה כירורגית לשיניים חשוב לציין כי עקירה כירורגית לשיניים שונה מעקירה רגילה רק בשל התערבות כירורגית – ביצוע חתך לצורך שחרור השן שמקובעת ללסת. אולם אלו הסיבות העיקריות:

 

 

מה ההבדל בין עקירה רגילה לבין עקירה כירורגית לשיניים?

למעשה ב 2 המקרים אנו מוציאים החוצה שן בעייתית, חשוב לציין כי לעולם רופא שיניים יעדיף לשמור ולהשאיר שיניים מאשר לעקור אותן. אם ויש צורך והרופא צריך לעקור את השן הו מנסה בצורה סטנדרטית על ידי משיכה עם כלים ייעודיים, אולם אם השן מקובעת חזק מידי או שהיא נמצאת במקום לא נגיש יש צורך בביצוע עקירה כירורגית, זו עקירה לכל דבר ועניין למעט העובדה שעל מנת להוציא את השן מתבצע גם חתך בחניכיים שמטרתו לשחרר ולהקל על הוצאת השן הבעייתית. לאחר העקירה תוכלו להשלים את השן החסרה על ידי ביצוע השתלת שיניים. לא אחת השן שעקרתם היא היית שם "מפריעה" והוצאתה באה לתת מענה על צורך לשחרור ופינוי מקום ואז אין שמים במקומה אחרת.