מה חשוב לדעת לפני טיפול שורש דחוף?

מבין כל המקומות והאיברים בגוף שלו הפה הוא אחד חשופים יותר לפגיעות. הסיבות לכך רבות, החל מהמאכלים שאנו אוכלים, חוסר היגיינה, נזק או חבלה ועוד סיבות רבות. לא אחת בשל סיבות אלו הצטרך טיפול שורש דחוף על מנת לתת מענה לדלקת או כל נזק אחר לשן. למעשה טיפול שורש דחוף בא לתת מענה לדלקת שהתפשטה לאזור הפנים או לשורש השן. טיפול שורש דחוף הוא הדרך הנכונה והמהירה לפתור בעיה זו במהירות על מנת שלא תתפשט לאזורים אחרים. לא אחת בזכות טיפול שורש דחוףבשילוב רופא שיניים מיומן תצילו את השן שלכם מפני עקירה. על כן אם יש לכם נפיחות, או כאבים חדים, אפילו תחושת נימול או הרגשת טעם מתכתית בפה, סביר להניח כי יש לכם כבר דלקת בשורשי השן שמחייבת טיפול שורש דחוף. על מנת להימנע ממצבים דחופים אלו מומלץ לבצע בדיקות תקופתיות ולטפל בכל בעייה עוד לפני שהתפשטה וגדלה.

 

למה בעצם צריך טיפול שורש דחוף לשיניים שלנו?

אם חשבתם כי בזכות העובדה שהשיניים שלנו חזקות, המצופות בשכבת אמייל חזקה הן הופכות להיות חסינות אתם טועים ובגדול. לא אחת נדרש טיפול שורש דחוף עקב דלקת או מחלת חניכיים שהתפשטה בשל חוסר טיפול בזמן. אותו חור קטן בשן שהתרחב עד השורש ודרכו עברו חיידקים אל שורש השן הוא זה שעלול לגרום לכם לדלקת חניכיים חמורה עד כדי צורך בעקירת השן. טיפול מונע הוא ביצוע טיפול שורש דחוף שלרוב אף עוצר את התפשטות הדלקת ומונע מצב חמור הרבה יותר. כאשר יש דלקת בשיניים או שיש חור בשן ואתם נמנעים מלטפל בזמן הדלקת והעששת מתפשטים וגורמים נזקים חמורים לשיניים, לא רק השן הראשית היא שנפגעת אלא גם השיניים שליד. יחד עם זאת לא כל כאב ולא כל דלקת מחייבת טיפול שורש ויש צורך בבדיקה מקיפה על ידי רופא שיניים על מנת להחליט סופית איזה טיפול נדרש.

אם יש לכם מקרה חירום אנחנו כאן לשירותכם עם שירות עזרה ראשונה.

תוכלו לקבל טיפולי שיניים מקיפים הכוללים השתלת שיניים, התקנת כתרים, סתימות ועוד.

פנו עוד היום למרפאה שלנו לקבלת אבחון וטיפול מקצועי ומהיר ממיטב רופאי השיניים שלנו

מה הם שלבי הטיפול הנדרשים עבור טיפול שורש דחוף

טיפול שורש דחוף אינו דבר מסובך כמו שהוא נשמע, אמנם זהו טיפול מורכב שיש לבצע על ידי רופא שיניים מיומן אך אם הביצוע נכון הצלחת הטיפול מובטחת. שלב ראשון של הטיפול הוא הקריטי ביותר שבו הרופא בעצם מבצע ניקיון יסודי על מנת להסיר את העששת. במידה ויש דלקת תונחו להתחיל בטיפול אנטיביוטי. לאחר צילום שיניים יתברר אם הדלקת אכן פגעה בשורש השן, במידה וכן הרופא ינקה ויחטא את המקום ואף יחדיר חומרים ייעודים לניטרול הזיהום שנגרם בשורש השן. לאחר הניקיון הרופא יסתום את החור בשן, במידה והנזק עקב טיפול שורש דחוף חמור עד כדי הרס ישקול הרופא אם לשים כתר על השן או לעקור אותה ולבצע השתלת שן.