כואב לכם בשיניים? אולי אתם צריכים טיפול שורש

יש הרבה סוגים של כאבים אך כאבי שיניים נחשבים לכואבים יותר שביניהם. כאבי שיניים משליכים לעיתים על אזורים אחרים בגוף כמו על האוזניים, הגרון והראש.לא מעט מבעיות השיניים מתחילות בביצוע טיפול שורש, מטרת הטיפול לנקות ולהסיר חיידקים שחדרו אל שורש השן. הקפדה סדירה על היגיינת הפה תקטין את סיכויי הצורך בביצוע טיפול שורש. לא מעט חוששים מביצוע טיפול שורש אך טיפול שורש אינו מסובך או מורכב כמו שרבים חוששים, למעשה למחרת הטיפול אתם כבר יכולים להמשיך בשגרת חייכם.

 

מה האופן בו מתבצע טיפול שורש?

בדיקה תקופתית מאפשרת איתור בעיות בשיניים, החל מעששת, חור, השתלת שיניים ואפילו דלקת בשורש השן. אם יש לכם דלקת סביר להניח כי אמצעי הטיפול המומלץ עבורכם יהיה טיפול שורש. רגע אחד, רבים ירימו גבה יצתמקו מהחשש של טיפול שורש אולם דעו כי טיפול זה רציני ככל שהוא נשמע הוא דיי סטנדרטי ומבוצע כמעט מדי יום במרפאות השיניים השונות. שלבי הטיפול פשוטים יחסית ולא מורכבים מדי, הם כוללים את שלב הניקיון בו הרופא מסיר את האזור הפגוע ומנקה אותו מהדלקת, לאחר מכן הוא מחדיר חומר שימנע חדירת חיידקים מחדש, לא אחת לאחר טיפול שורש יש צורך בהתקנת כתר על השר, מטרת הכתר היא גם לאפשר המשך שימוש בשיניים וגם מבחינה אסתטית. אין מה לחוש מטיפולי שורש מכיוון שהיום הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת מתן טיפול מדויק ברמה המיקרונית עם אחוז בעיות מהנמוכים ביותר שיש.

 

האם ביצוע טיפול שורש באמת יעיל?

הגעתם לבדיקה תקופתית? הרופא גילה שיש לכם דלקת בשן? אם כן אתם חייבים טיפול, לא בהכרח כל טיפול הוא טיפול שורש אך אם כבר הרופא הגיע למסקנה שאתם צריכים טיפול שורש תהיות בטוחים שזה הטיפול שיתן מענה לבעיית השיניים שלכם. במהלך הטיפול הרופא חודר אל שורש השן ומנקה את שארית החיידקים והדלקת שהתפתחה, לאחר מכן הוא סותם את החור עם חומר מיוחד על מנת למנוע התפתחות דלקת נוספת, למעשה הרופא "הורג" את שורש השן, תהליך זה עלול לגרום לשן להשחיר ולכן מתקנים מעליה כתר. אחוזי הצלחת טיפול שורש הם גבוהים מאוד ויש מעט מאוד סיבוכים עד אפסיים. לכן, יש חשיבות רבה לבדוק את השינית בתדירות קבועה ממש כמו את הרכב שלכם, בכל מקרה בו התגלו בעיות שיניים יש לטפל בהקדם ולא להזניח כי הם יכולים להתפתח לבעיות מורכבות יותר וחמורות יותר.

טיפולי שיניים

דילוג לתוכן